Apple-igazgatóval erősít a Volkswagen
Az amerikai Szilícium-völgyben szerzett digitális technológiai tapasztalatokkal rendelkező felsővezetővel bővíti járműipari fejlesztési területeit a Volkswagen.
A Matthias Müller vezérigazgatónak közvetlenül alárendelt digitalizálás-technológiai stratégiai részleg élére kinevezett Johann Jungwirth egy éve dolgozik az Apple-nél, korábban pedig öt éven át a Mercedes-Benz amerikai kutatási-fejlesztési részlegét irányította.
Az Apple autóipari ambícióival kapcsolatban akkor indultak el a találgatások a nemzetközi sajtóban, amikor Johann Jungwirth a Mercedestől a számítástechnikai vállalathoz igazolt át. Amerikai médiaértesülések szerint az Apple egy elektromos autó kifejlesztésén dolgozik, amit 2019-ben tervez piacra vinni.
A Mercedesnél Jungwirth a járművek hálózatra kapcsolásával és autonóm közlekedésével foglalkozott. Az Apple-nél betöltött pontos szerepéről nincsenek információk. Hivatalos titulusa szerint Mac számítógép-rendszerek fejlesztésével foglalkozott igazgatói munkakörben.
A Volkswagen konszernnél az Audi tette meg eddig a legnagyobb lépéseket a járműtechnológia digitalizálása felé. Januárban például egy Audi A7 modell önállóan tette meg a Szilikon-völgyből a Las Vegas-i CES szórakoztató elektronikai vásárra vezető mintegy 900 kilométeres utat. Az Audi vezette be - elsőként TT modelljében - a jármű irányítási és szórakoztató elektronikai rendszereit egy modulban egyesítő digitális műszerfalat is.
MTI / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Novembertől új vezetője van a UPC Magyarországnak
- Új kereskedelmi igazgató a Ricoh Hungarynál
- A Volkswagen csaló szoftverrel manipulált
- Az Apple és a Xiaomi borította a világpiacot
- Közép-Kelet-Európára koncentrál a Viber
- Továbbra is hasít az iPhone
- Új kinevezések az SAP-nál
- Az IBM pénzügyi nagyágyúja a Xeroxhoz igazolt
- Az Apple ismét a világ legértékesebb márkája
- Erősödő piaci pozíció, növekvő csapat: bővült az OKI Magyarország
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.