Az internet hajtja a médiafogyasztást
A ZenithOptimedia becslése szerint idén átlagosan napi nyolc óránál is többet töltenek majd a Föld lakói médiafogyasztással. Az elmúlt öt év során a világhálón töltött idő csaknem megkétszereződött.
Az elmúlt öt év során az internetezéssel töltött idő csaknem megkétszereződött: a 2010-es 59,6 perc tavaly már 109,5 percre emelkedett. Ezzel párhuzamosan a hagyományos média fogyasztásával töltött idő 402,2-ről 375,8 percre csökkent.
A ZenithOptimedia 2017-re további 1,4 százalékos emelkedést és 506 perces médiafogyasztást jelez előre, miközben az internet részesedése a 2014-es 22,6 százalékról 28,6 százalékra nő majd., a hagyományos médiumok fogyasztása pedig – a közterület kivételével – tovább csökken.
Egy átlagos polgár 2014-ben 107,2 percen át volt kitéve közterületi reklámoknak. A lassan növekvő trend mögött a nyilvános terekre telepített eszközök számának növekedése, a fejlődő piacok városiasodása és a szabadidő eltöltésének otthonokon kívülre tolódása áll.
forrás: mediapiac.com / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- Akadálymentes lett Budapest hivatalos honlapja
- Akadálymentes lett Budapest hivatalos honlapja
- Korhatárjelzést kapnak a YouTube és a Vevo videoklipjei Nagy-Britanniában
- Korhatárjelzést kapnak a YouTube és a Vevo videoklipjei Nagy-Britanniában
- A Riporterek Határok Nélkül elérhetővé tett az interneten cenzúrázott oldalakat
- A Riporterek Határok Nélkül elérhetővé tett az interneten cenzúrázott oldalakat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.