Merkel, Hollande és Juncker az egységes digitális piac kialakítását sürgeti
Az Európai Unió egységes digitális piacának megteremtését sürgette a német kancellár, a francia államfő és az Európai Bizottság (EB) elnöke hétfőn Berlinben, az európai ipari kerekasztal (ERT) képviselőivel a témában folytatott tanácskozásuk előtt.
Francois Hollande szerint Európának az élre kell törnie a világ nagy térségei között a digitális gazdaságban folytatott versenyben, ezért a piaci szabályok rögzítése mellett a feltörekvő informatikai vállalkozások, a start-up cégek fejlődéséhez szükséges finanszírozási háttér biztosításáról is gondoskodni kell, és meg kell erősíteni a tagállamok oktatási rendszerét.
Jean-Claude Juncker kiemelte, hogy a digitális átalakulás az első ipari forradalomhoz hasonló jelentőségű változás a gazdaságban, és ha az EU-nak sikerül jól berendezni az egységes piacot, akkor gazdasága évente csak ennek az egyetlen ágazatnak köszönhetően 415 milliárd euróval növekedhet. Hozzátette, hogy a bizottság 16 kezdeményezésből álló digitális közös piaci stratégiájának több elemét már az idén jogszabály-javaslatokba foglalják.
Az EB május elején mutatta be három pillérre épülő stratégiáját. Az első pillér célja, hogy a fogyasztók és a vállalkozások jobban hozzáférhessenek a digitális termékekhez és szolgáltatásokhoz, a második pillér intézkedései révén pedig a bizottság a digitális hálózatok és innovatív szolgáltatások számára hozna létre méltányos működési feltételeket, szabályokat. A harmadik pillér a digitális szektor növekedési potenciáljának maximális kihasználást hivatott szolgálni.
Ennek érdekében Brüsszel kezdeményezni fogja az adatok szabad áramlásának kialakítását, hogy új szolgáltatások ne ütközzenek akadályokba amiatt, hogy egy-egy adat fizikailag hol található, és hozzá lehet-e férni. Brüsszel az Európai Felhő megteremtését is kezdeményezni fogja, ami felhőszolgáltatások tanúsítását jelentené.
Kapcsolódó cikkek
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Nem készültek fel a vállalatok az EU új adatvédelmi irányelvére
- Nem készültek fel a vállalatok az EU új adatvédelmi irányelvére
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.