Media Hungary 2015: a hagyományos médián csak a technológiai forradalom segíthet

Hatalmas üzleti lehetőségeket nyit az újgenerációs eszközök és a hagyományos médiumok termékeny frigye

forrás: Prím Online, 2015. április 22. 09:17

Friss lendülettel rugaszkodik el a hazai médiapiac a válságot követő nehéz évek után. A fellendülés motorja, hogy a hagyományos média már nem riválisként, hanem a fejlődés első számú zálogaként tekint az internet által fűtött technológiai forradalomra. A közösségi oldalak és az okoseszközök teljesen áthatják a médiafogyasztási szokásainkat. Az idén húszéves Media Hungary konferencia a hazai médiaipar gigarendezvényeként kiemelten foglalkozik a digitális szemlélet térnyerésével a hazai médiapiacon.

Van-e értelme okostelefon nélkül tv-t nézni? Lehet-e újságot csak digitálisan kiadni? Mi a kapcsolat a Facebook és a rádiózás között? Mire kattan rá az Y és a Z generáció? Többek között ilyen és ehhez hasonló húsbavágó kérdésekre keresi a választ a 2015. május 12-13. között megrendezésre kerülő Media Hungary konferencia. Az esemény több mint 200 hazai és külföldi szakértő segítségével világít rá a média- és reklámipar legfontosabb aktualitásaira.

 

A túléléshez fel kell hajtani a digitális sztrádára

 

A magyar médiapiac kezd magához térni a 2008-ban elharapódzó gazdasági válság által okozott sokkból. Az elmúlt néhány évben a digitális forradalom azonban teljesen átírta a játékszabályokat. A reklámbevételek elkezdtek nőni, azonban az internet és az okoseszközök a hirdetések mérhetőségének és hatékonyságának soha nem látott lehetőségeit teremtették meg. A hagyományos televíziók, újságok és rádiók közül így csak azok élhetik túl az átrendeződést, amelyek keblükre ölelik és integráltan használják az újgenerációs eszközöket.

 

Kukába a műsorújsággal

 

A televíziózási szokásokat két nagyon fontos trend határozza meg jelenleg. Egyrészt a klasszikus tévénézést – főleg egyelőre a fiatalok körében – egyre inkább felváltja az „on demand” tartalomfogyasztás, vagyis, hogy az interneten keresztül okostévén, telefonon vagy tableten bárhol és bármikor megnézhetjük kedvenc műsorainkat, sorozatainkat vagy filmjeinket. Nem vagyunk tehát többé a televíziós csatornák előre meghatározott műsorrendjéhez kötve. Ennek a modellnek globális piacvezetője az egyesült államokbeli Netflix,  amelynek üzleti modelljéről Juan Ramon Zarco, a Szilícium-völgyben, high-tech- és média szegmensben működő startupok befektetési tanácsadója tart előadást a rendezvényen.

 

Hódít a második képernyő

 

A másik nagyon fontos irány a „second screen” (második képernyő) terjedése. Ez azt jelenti, hogy tévénézéskor egyre inkább jellemző egy második eszköz – jellemzően okostelefon, vagy tablet párhuzamos használata. A hagyományos televizióknak erre a jelenségre reagálniuk kell. A téma kapcsán a két legnagyobb hazai kereskedelmi televízió az RTL Klub és a TV2 , illetve a több tematikus csatornát üzemeltető (pl. MTV, Comedy Central, VIVA) Viacom is beszámol tapasztalatairól. Megtudhatjuk többek között, hogy mennyire hatnak a nézettségre az olyan formátumok, amik mobilalkalmazással, szavazással, aktív nézői részvétellel működnek, milyen trendek jellemzőek ezen a téren. Arról is szó lesz, hogy egy olyan nagy nézettségű műsor mellé, mint a Rising Star mekkora felhasználói aktivitást lehet generálni egy szavazást lehetővé tevő mobilapp „second screen” megoldás segítségével.

 

A televíziózás hazai trendjei és ezek hatásai kapcsán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakemberei is több átfogó előadás keretében osztják meg tapasztalataikat a rendezvényen.

 

Paparímentes újság?

 

A digitális átalakulás a nyomtatott lapok, magazinok piacát is gyökerestül felforgatja. Ezeknek a médiumoknak is mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy az internet és az okostechnológia nyújtotta lehetőségeket minél hatékonyabban kihasználják a túlélés érdekében. Az online média térnyerése miatt egyre fontosabb, hogy a hagyományos újságok felépítsék digitális lábaikat. A konferencia keretében a legnagyobb hazai lapkiadók beszélnek majd arról, hogy egy kiadvány nyomtatott és online verziója között milyen tartalmi és üzleti konvergenciák építhetők fel. A szekció keretében Deutsch Tamás, az internetről szóló nemzeti konzultációért felelős miniszteri biztos is részt vesz, aki az internetes adócsökkentés hazai lehetőségeiről tart előadást és beszélgetést.

 

Lehet-e szexi a rádiózás a digitális korban?

 

A rádióhallgatási szokásokra is alaposan rányomja a bélyegét az online technológiák és a közösségi média evolúciója. A Media Hungary egy külön szekció keretében vizsgálja a rádiózás jelenét és jövőjét. Az előadók között megtaláljuk a hazai közszolgálati és legnagyobb kereskedelmi rádiók képviselőit. Szó lesz a Facebook és a rádió közötti kapcsolatról, vagy az egyre inkább hódító podcast felhasználási lehetőségeiről. De olyan tapasztalt, sikeres rádiós műsorvezetők is megosztják műhelytitkaikat, illetve gondolataikat a médium jövőjéről, mint Sebestyén Balázs, vagy Bochkor Gábor.

 

A Media Hungary 2015 konferencia a média jelenét és jövőjét meghatározó hazai és nemzetközi trendeken kívül átfogó képet rajzol a reklámozás új lehetőségeiről, a teljesítményalapú hirdetési piacról, a neuromarketingről, a tartalommarketingről, a nők szerepéről a médiában és cégvezetésben, illetve az Y és Z generációk tartalomfogyasztási szokásairól.

 

Kulcsszavak: média Media Hungary

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t. A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására. 

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

A csevegőprogramok térhódításának folyamatát vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása. A hagyományos telekommunikációs eszközök folyamatos visszaszorulása évről évre megfigyelhető, és mára eljutottunk oda, hogy a „– Holnap hívlak. – Melyiken?” –párbeszéd már nem a vezetékes vagy mobiltelefonra vonatkozik, hanem valamelyik csevegőfelületre vagy alkalmazásra.

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

A közösségi média önértékelésre gyakorolt hatásával és a petfluencer jelenséggel foglalkozó témák nyerték az IAB Legjobb szakdolgozat versenyét.

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

A mesterséges intelligencia már érzékelhetően jelentős hatással bír az IT munkaerőpiacra is, így számos változást hozhat magával az idei évben. Bizonyos munkakörök továbbra is keresettek maradnak, összességében azonban csökkenő tendencia figyelhető meg az IT szakemberek foglalkoztatása iránt - a költségcsökkentés és az AI megjelenése átrendeződést hozhat a piacon.

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.

2024. március 12. 20:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36