100 napig a levegőben a Projekt Loon ballonjai [Videó]
A Project Loon a Google nagyszabású kísérlete, melynek célja, hogy eljuttassák az internetet mindenkihez, magasan repülő ballonok segítségével. A projekt honlapján közzétett videó segítségével bepillanthatunk a kulisszák mögé.
A Google Project Loon kísérletét 2013 júniusában jelentették be, az első sikeres próba 2014 júniusában volt, egy kis brazil faluba juttatták el az internetet a ballon segítségével. Ezután Új-Zélandon és Ausztráliában is tesztelték a szerkezeteket.
Míg a kezdetekben 3-4 napig tartott egy ballon elkészítése, ez most már mindössze néhány óra. Az első ballonok néhány órát, esetleg egy-két napot maradtak a levegőben, a most útjukra bocsájtott szerkezetek 100 napon keresztül működnek. Naponta akár egy tucat ballont is a levegőbe tudnak bocsájtani, az automata kilővő szerkezetnek köszönhetően.
A Google csapata távolról folyamatosan irányítja a gépek magasságát, melyek a légáramlatok segítségével mozognak. A ballonok az eddig kapcsolattal nem rendelkezők kétharmada számára teszi elérhetővé az Internetet.
Kapcsolódó cikkek
- A Google AdSense rendszerén keresztül fertőztek a vírusok
- Megújította a partneri szerződését a Microsoft és a Yahoo
- Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?
- Brüsszel ismét nekiment a piaci fölényével visszaélő Google-nek
- Elindult az Év Internetes Kereskedője Díj 2015
- Ami elromolhat, az el is romlik
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- A fiatal felhasználókra is leselkednek veszélyek az interneten
- Jennifer Lopez dekoltázsa hívta életre a Google képkereső funkcióját
- Tisztességtelen, megtévesztő hirdetések megjelentetésével vádolják a Google-t
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.