Internetfüggőség: rá kell döbbenni
Ez nem elismert mentális zavar, diagnózis, árulkodó jelek azonban lehetnek - mondta az ELTE Pszichológiai Intézetének munkatársa az M1 hétfő reggeli műsorában.
Egy friss felmérés szerint tízből egy internetező közel áll a függőséghez, amely egyébként bármely korosztálynál kialakulhat. Király Orsolya, az ELTE Pszichológiai Intézetének munkatársa az M1 hétfő reggeli műsorában azt hangsúlyozta: az, hogy valaki túl sokat, vagy legalábbis mások szerint túl sokat netezik, önmagában még nem függőség, a kulcskérdés az, okoz-e ez fennakadásokat az életvitelben, a munkájában, családjában. Ha igen, akkor lehet érdemes „problémás használatról” beszélni - húzta alá a szakember.
Ha valaki megteheti, hogy órákat ülhessen a gép előtt, mert sok szabad ideje van, még nem függő, de ha családapa, családanya tölt úgy 3-4 órát a masinánál, hogy közben elhanyagolja a gyerekeket, a családját, ott már gond lehet. Nem véletlen egyébként, hogy legtöbbször épp családtagok kérnek segítséget, bár ennek még nincs kialakult módja, ahogyan az internetfüggőség sem egy elismert mentális zavar, diagnózis - tette hozzá Király. Ha valaki mégis nagyon komolynak érzi a helyzetet, pszichológushoz érdemes fordulnia, de ehhez az érintett közreműködése, motiváltsága is nélkülözhetetlen - hívta fel a figyelmet a szakember.
Gyerekek esetében mindenképp érdemes ésszerűen korlátozni az „internetidőt”, de soha nem büntetésként, hanem úgy, hogy a kicsi mindig kapjon valamilyen alternatívát. A gyerek a legtöbbször ugyanis azért ül le a gép elé, mert unatkozik, e helyett kell a szülőnek – még ha sokszor nehezére is esik – valamit kitalálni. A felnőtteknek is leginkább a hozzátartozók tudnak segíteni, azzal például, hogy valaki nem szolgálja ki az akár napok óta internetező házastársat, hadd döbbenjen rá maga, hogy változtatni kell - mondta az ELTE Pszichológiai Intézetének munkatársa az M1 hétfő reggeli műsorában.
Forrás: M1/Ma Reggel / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- A látássérültek körében a Windows és a JAWS a legnépszerűbb
- NMHH: biztonságosabbá tehető a gyermekek internetezése
- Ingyenes Google eszközök magyarországi civil szervezeteknek
- Megsokszorozza az esélyeket az internetes társkeresés
- Ezentúl kötelező lesz valós névvel regisztrálni
- Robot fogadja az ügyfeleket egy japán bankban
- Internethasználati támogatást ad Nyírbátorban az önkormányzat
- Büntetik a PC előtt túl sokat ülő gyerekek szüleit
- Mind nehezebb a kínai tűzfal megkerülése, miközben mind több a kínai netező
- Filmpályázat a biztonságosabb internet napjára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.