Új matricatípusok is elérhetők lesznek január elsejétől
Az autósok megyei matricákat is vásárolhatnak
Az újév első napjától a megszokott időalapú matricák mellett az autósok az új megyei matricát is megvásárolhatják, akár mobilon is. A megyei matricával egy megye gyorsforgalmi útjai rendkívül kedvező, évi 5 ezer forintos áron használhatók. Az új matricatípus január elsejétől 1500 helyen lesz elérhető az autósok számára.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél az útdíjszedési rendszerek 2015. január elsejétől esedékes változásaihoz szükséges informatikai fejlesztés a tervezett ütemben halad. A korábbiak mellett a megyei matrica és más új matricatípusok (D2, U) a szokott értékesítési csatornákon válthatók meg: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatain, az ematrica.autopalya.hu weboldalon valamint a viszonteladók jelentős részénél (pl. benzinkutakon). Térképeket is közzé tettek a megyei matricákkal használható útszakaszokról.
A megyei matrica 2015. január elsejétől 1500 értékesítési ponton válik elérhetővé, ezek listája 2014. december 31-től megtalálható a nemzetiutdij.hu weboldalon. Február elsejétől minden korábbi értékesítési ponton meg lehet majd vásárolni az új matricákat, akár mobilon is. Átmeneti rendelkezésként azok az autósok, akik az újonnan díjkötelessé váló szakaszokat jövő januárban matrica nélkül használják, mentesülhetnek a pótdíj megfizetése alól, ha legkésőbb február végéig az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak.
A rendszeres autópálya-használat egy megyében a korábbi közel 43 ezer forint helyett a jövő évtől mindössze 5 ezer forintba kerül, így a munkahelyükre ingázók, az akár több megyényi távolságból pl. a fővárosba autózók kiadásai a töredékükre csökkennek.
Az autósok egyéni kalkulációik alapján mérhetik fel, hogy maradnak a számukra bevált szolgáltatásoknál, vagy az új alternatívával élve csökkentik úthasználati költségeiket. A személygépkocsikra jelenleg is elérhető matricatípusok ára egyébként három éve változatlan, és januártól sem emelkedik.
Frissítés: Azok, akik matrica nélkül hajtanak egy immáron útdíjköteles szakaszra, de márciusig megvásárolják utólag, bár a büntetést megússzák, azonban a büntetés törlésének díját ki kell fizetniük (1470 forint).
Kapcsolódó cikkek
- Előre kell megváltani az e-matricát
- Sikeres volt a digitális átállás első éve
- A szomszédban készül a repülő autó
- A jövő autói a levegőben róhatják útjukat
- Világsiker a magyar fejlesztésű elektromos kormánymű
- Új vezérigazgatót neveztek ki az Antenna Hungáriánál
- Már a gépkocsik is a hackerek fókuszába kerültek
- Kiváltságok a német utakon az elektromos autóknak
- Hamis szoftvereket talált négy autószerelő műhelyben a NAV
- Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.