Gyerekbarát verziót kapnak a legnépszerűbb Google termékek

Czipperer Dia, 2014. december 5. 16:21

A Google megerősítette a hírt, miszerint készül népszerű termékeinek a gyerekbarát változata. A szolgáltatások megjelenését és funkcióit kifejezetten a 12 év alatti korosztályhoz igazítják.

Az USA Today interjúvolta meg Pavni Diwanjit, aki a Google műszaki elnökhelyettese. Ő beszélt arról, hogy a Google jelenlegi termékei kifejezetten felnőttek számára vannak tervezve, és jelenlegi formájukban nem megfelelőek a gyermekeknek.

 

A jövő év kezdetével a techóriás a gyermekek számára szeretne a legnépszerűbb termékeiből egy gyerekbarát verziót készíteni, kifejezetten a 12 év alatti fiatalokra fókuszálva. Az új, átszabott szolgáltatásokban más funkciók kapnak majd helyet, valamint továbbfejlesztett szűrőrendszert és adatvédelmi szabályozást vezetnek be.

 

Diwanji azt is elmondta, hogy a motiváció hátterében az áll, hogy a vállalatnál sokaknak van gyermeke, így számukra is fontos, hogy az egyes termékek a gyermekek számára is érdekesek és biztonságosan legyenek. Hiszen ők is aktívan használják a technológiát az iskolában és otthon egyaránt.
 

Pavni Diwanji
 

Bár sok cég törekszik arra, hogy bővítse felhasználói bázisát, a kezdeményezések többségében nem szerepelnek a 13 év alatti gyermekek mint célcsoport. Pedig ők is jelen vannak az interneten. Pavni szerint az is elengedhetetlen, hogy a szülők számára is megfelelő eszközöket biztosítsanak ahhoz, hogy gyermekeiket internetes tevékenységét felügyeljék.

 

Egyelőre még nem árulták el, mely Google szolgáltatások kapnak új, gyerekbarát megjelenést, ahogy azt sem közölték, pontosan mikorra tervezik ezek megjelenését. Az USA Today szerint azonban gyanítható, hogy a kereső, a YouTube és a Chrome köztük lesz. Diwanji azt interjúban azt is kiemelte, hogy ez a projekt az egyik legnagyszerűbb kihívás az életében.

 

Forrás: Mashable.com; Nyitókép: Engadget.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban

Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.

2024. május 3. 18:05

Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során

Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg. 

2024. május 3. 16:17

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.

2024. május 3. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55