Megszavazták a reklámadó törvénymódosítását
Az MRSZ szerint igyelmen kívül hagyták a szakmai szervezetek álláspontját
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei sajnálattal fogadták, hogy az Országgyűlés tegnapi ülésén hozott döntésével figyelmen kívül hagyta az MRSZ és a szakmai szervezetek Reklámadó-törvénnyel kapcsolatos álláspontját.
Az MRSZ kiadott egy állásfoglalást a a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény módosításával kapcsolatban, melynek a következőket írják:
A jogszabály tegnapi napon megszavazott módosításai egyrészről látszatengedményeket adnak, másrészről tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét, mely intézkedés tovább rontja a reklámadóval, mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét. Az MRSZ hangsúlyozza továbbá, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait.
A reklámszakma a szektor vállalatainak érdekképviseletén túl az ország gazdasági érdekeinek szem előtt tartása miatt is emelte fel szavát több ízben az elmúlt hónapokban, mert a reklámadó piaci árnövekedéshez, így, többek között a fogyasztási cikkek árának emelkedéséhez vezet, ami nem csak életszínvonal-csökkentő, hanem várhatóan inflációgerjesztő hatással is jár. A Price Waterhouse Coopers 2013-as reklámpiaci hatástanulmánya egyértelműen kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében és közvetlen hatással van a GDP alakulására is.
Miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatóak lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke várhatóan mindössze 8 milliárd forint, amely elenyésző ahhoz a 800 milliárd forintos nagyságrendhez képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni. A várható káros hatásaira tekintettel az MRSZ és a kommunikációs iparág társszervezetei ismételten kérik a Kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el.
Kép: konyvelozona.hu
Kapcsolódó cikkek
- IHM: rádiós internet - a szabályozás nem korlátoz
- IHM: rádiós internet - a szabályozás nem korlátoz
- Kivonulhatnak a webboltok a reklámadó miatt
- Erősítheti a vásárlási kedvet az új e-kereskedelmi törvény
- Új tagokkal bővült az IAB és az MRSZ
- Reklámtorta 2012 – ki hasította magának a legnagyobb szeletet?
- iPassword Generator 1.0
- Tízmilliókat érinthet az internetes kalózkodás elleni amerikai törvénytervezet miatti tiltakozás
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Nyilvános a digitális átállás stratégiája
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.