Rohamtempóban nő az igény az internet alapú információk iránt

MTI Sajtóadatbank, 2014. november 11. 15:45

Egyre több információt szeretnének elérni okostelefonjukon a városlakók, többek között a forgalmi helyzetről szóló valós idejű adatokat és háztartási energiaköltségeik napi szintű alakulását - mondta Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedést kutató központ vezetője Stockholmban, az Ericsson éves üzleti innovációs fóruma keretében.

A svéd távközlési óriáscég egyik kutatásából kiderült: az okostelefonnal rendelkező városlakók háromnegyede szeretné, ha a köztereken szenzorok, érzékelők lennének, amelyek folyamatosan tájékoztatnak a forgalomról az utakon, járdákon, bevásárlóközpontokban a tömeg és a dugók elkerülését megkönnyítve.

A válaszadók 70 százaléka hasonlítaná össze saját háztartási víz-, gáz- és villamosenergia-használatát a szomszédjáéval, hogy optimalizálja a felhasználását. A felmérés azt is kimutatta, hogy az emberek 66 százaléka szeretné valós időben ellenőrizni a csapvíz minőségét összehasonlítva más vízével.

A vizsgált nagyvárosok közül a fent felsorolt három terület jelentősen eltérő súllyal szerepel. Az indiai Delhiben például a válaszadók 92 százaléka szeretné ellenőrizni a vízminőséget, míg Stockholmban csupán 41 százalék ez az arányszám. A napi energiafogyasztás összehasonlítási megoldást a legtöbben szintén Delhiben vennék igénybe - 89 százaléknyian -, a legkevesebben Párizsban, a válaszadók 58 százaléka.

Az Ericsson kutatása szerint a városlakók okostelefonjukat arra is szívesen használnák, hogy folyamatosan ellenőrizzék egészségi állapotukat, például a szívműködésüket. Ezenkívül sokan igénybe vennének különféle alkalmazásokat hivatalos ügyeik intézésekor is, hogy egyszerűbben és gyorsabban tudják lebonyolítani őket. Elvárnák, hogy ehhez a közhivatali szolgáltatások, többek között az önkormányzati vagy adóhivatali ügyek intézésekor egy mindenhol egyformán elfogadott biometrikus azonosítóval használhassák a szolgáltatásokat vagy valós időben értesüljenek az adott hivatalban adott időpontban a sorban állási helyzetről.

Michael Björn a kutatási eredmények ismertetése után kiemelte: azt kell kitalálni, hogyan lehetne együttműködni, hogyan lehetne többek között a közhivatali, egészségügyi szolgáltatásokat összekapcsolni a digitális technológia lehetőségeivel. A következő években az ilyen szolgáltatások iránti kereslet meg fogja haladni a kínálatot - mondta.

Azokat a területeket kell kiemelten kezelni, amelyeken kevésbé elégedettek az emberek - mutatott rá.

A Smart Citizens elnevezésű felmérésben világszerte kilenc nagyvárosból több mint 9000, iPhone-t és Androidos okostelefont használó, 15-69 éves személy vett részt. A minta világszerte 61 millió városlakót reprezentál.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55