Rontja a periferiális látást az okosszemüveg
Gátolhatja a jobb szem feletti periferiális látást a Google Glass okosszemüveg - írta tanulmányában egy kaliforniai szemészorvos és kutatócsoportja.
"Rögtön a megjelenése után vettem Google Glasst, és rajtam volt, amikor vezetés közben majdnem balesetet okoztam, mert nem vettem észre a jobbról jövő autót. Szemészként rájöttem, a monitor takarja a látómezőm egy részét" - mondta el a Reutersnek Tsontcho Ianchulev, a Kaliforniai Egyetem munkatársa, a Journal of American Medical Association orvosi szaklapban megjelent írás vezető szerzője.
A Google Glass egy szemüvegkeret sarkába szerelt kis monitor, amelynek viselője elolvashatja az e-mailjeit, megnézheti a térképet, és alapvetően azt láthatja, amit okostelefonja kijelzőjén.
Tanulmányukban Ianchulev és kollégái összehasonlították a Google Glasst a monitor nélküli, normál szemüveggel, hogy megtudják, mennyire befolyásolja az előbbi a látómezőt. A három egészséges látású résztvevő egyórás Google Glass-viselés után hozzászokott az eszközhöz, majd elvégezte a látómezőt vizsgáló teszteket. Ezután normál szemüveggel hajtották végre ugyanazokat a teszteket.
Az okosszemüveg viselésekor mindhárom résztvevőnek jelentős vakfoltjai lettek látómezőjük jobb oldali felső részén. A monitor a tesztek alatt ki volt kapcsolva - írták a kutatók.
"Ha ellenzős sapkát, kapucnit, napszemüveget visel az ember, gyorsan rájön arra, amit a tanulmány ír: a fejen vagy az arcon hordott holmi befolyásolhatja a periferiális látást. A Google Glasst a kezdetektől sok terület szakembereivel együtt terveztük, és sokoldalú tanulmányozása után sem találtunk biztonsági hibát, feltéve, ha helyesen használják az eszközt" - írta közleményében az informatikai konszern egyik szóvivője. Hangsúlyozta: a helyes viselés szabályait leírták a használati utasításban. A monitort a jobb szem fölé kell helyezni, nem a szem elé.
Ianchulev és munkatársai megnézték az okosszemüveget hordókról készült fotókat az interneten, és azt tapasztalták, a viselők 30 százalékának a jobb szem pupillája előtt helyezkedik el a minimonitor. Jobb tervezéssel minimalizálni lehetne a vakfoltot - vélték a kutatók.
Kapcsolódó cikkek
- LCD vs. E Ink: ezért ne olvassunk tableten
- Életmentő-drónt mutattak be Hollandiában
- Az LG G3 az egészségedre is figyel
- Mobilapplikáció alvászavarban szenvedőknek
- Agybalátó sisak az agyi működészavarok leküzdéséhez
- Elsőségre pályáznak a magyar tolmácskesztyű fejlesztői
- Arcfelismerő szemüveget kaphatnak a dubaji nyomozók
- Pszichológushoz kerülhetsz a Facebook miatt
- A májrákosok harmadán segíthet egy új mobilapplikáció
- Károsodhat az agyműködése annak, aki több monitort figyel egyszerre
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.