A Balkánon is lecsökken a roamingdíj
Európai uniós mintára a roamingdíj csökkentéséről írt alá szerződés hétfőn a montenegrói Budván négy balkáni ország illetékes minisztere - jelentette a térség médiája.
Az említett országok lakosai átlagosan tízszer akkora roamingdíjat fizetnek, mint az uniós előfizetéssel rendelkezők. Rasim Ljajic szerb telekommunikációs miniszter újságíróknak kiemelte, hogy a szerbiai szolgáltatóknál roamingban a hívás a belföldi percdíj ötszörösébe kerül, egy sms-t háromszor annyiért lehet elküldeni, mint otthon, az adatbarangolásért pedig 33-szor többet kell fizetni, mint a belföldi internetforgalomért.
Az aláírók felhívták a figyelmet arra, hogy a szolgáltatók - az uniós gyakorlathoz hasonlóan - a megszabott összegeknél drágábban nem adhatják szolgáltatásaikat, ugyanakkor ennél alacsonyabb árakat alkalmazhatnak. Hozzátették azt is, hogy a megállapodás más országok számára is nyitott, elsősorban Törökország és Albánia csatlakozására számítanak.
A példaként szolgáló uniós roaming-rendeletnek megfelelően júliustól jelentősen csökkentek az Európai Unió, valamint Izland, Norvégia és Lichtenstein területén a mobiltelefonálás és adatküldés roamingdíjai, Brüsszel tervei szerint pedig 2016-ra teljesen megszűnhet a roamingdíj az EU területén.
Kapcsolódó cikkek
- Júliustól a T-Mobile újabb roaming előnyöket kínál a külföldre utazóknak
- Engedélyezik a mobilozást a repülőgépeken
- Bemutatta az Apple az iPhone 6-ot, iWatch-ot és az Apple Payt
- A Telenor magyar ügyfelei 4G hálózaton roamingolhatnak Norvégiában
- Facebookon is feltölthetik egyenlegüket a telenorosok
- Az USA-ban is használható az Európa Napijegy
- A Telekom rangsorolta ügyfelei legkedveltebb úticéljait a roaming adatok alapján
- Roamingjegyekkel töredékére csökkenthető a külföldi internethasználat költsége
- Lekapcsolja hálózatát a Krím félszigeten az egyik legnagyobb ukrán mobilszolgáltató
- SUSE Manager 2.1: Még hatékonyabb rendszerfelügyelet, akár mobileszközről is
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.