Az év informatikai fejlesztésének választották a HU-GO e-útdíj rendszert
Az i-Cell rekordidő alatt üzembe állított e-útdíj rendszere nyerte meg az év IKT projektjének járó díjat az információs és kommunikációs technológiai ipar egyik legrangosabb hazai eseményén, az Informatikai Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) által szervezett MENTA Konferencián.
Az uniós iránymutatásokhoz igazodva a magyar fejlesztésű rendszer nyílt platformmal rendelkezik, ami lehetővé teszi, hogy más rendszerek is kapcsolódjanak hozzá. Működése során a HU-GO a viszonylati jegyek biztosításával a fedélzeti eszközök kötelező megvásárlását is kiküszöböli, hiszen a sofőrök előzetesen, online is megvásárolhatják azokat.
A díjátadót követően Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója elmondta: „A HU-GO fejlesztésének elindításakor semmilyen külföldi minta nem állt az i-Cell rendelkezésére, ennek ellenére rekordidő, mindössze két és fél hónap alatt sor kerülhetett a rendszer sikeres beüzemelésére. A HU-GO az első évében maradéktalanul teljesítette a költségvetés bevételi elvárásait, nemrégiben pedig az innovatív gondolkodásban és technológiában élen járó Finnországból is kapott nemzetközi szakmai elismerést.”
A magyar tulajdonú i-Cell tizenhatodik éve foglalkozik telematikai szolgáltatások fejlesztésével. A társaság a flottakövetés mellett mobilfizetési technológiák terén is eredményes szakmai tevékenységet végez, 2013 óta pedig az elektronikus útdíjfizetés meghatározó szereplője.
Kapcsolódó cikkek
- A finnek érdeklődését keltette fel a magyar e-útdíj rendszer
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- Bemutatták a HU-GO Mobilt
- e-Toll – A MOHAnet Elektronikus Útdíj programja
- Egy új tervezőszoftverrel spórolhatnak a fuvarozók
- Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer
- Három hónapos az e-útdíj
- Közös stratégiaalkotás az IVSZ MENTA konferencián
- Elindult az e-útdíj rendszer
- A változó világban az IKT szektornak is változnia kell
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.