Magyar döntéstámogató rendszer egészségügyi szolgáltatás javítására
Az egészségügyi szolgáltatás javítására döntéstámogató rendszert dolgozott ki 665 millió forintos beruházással a Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. által vezetett konzorcium.
A vállalat az MTI kérdésére elmondta: a projekt keretében előállított prototípus termékké alakításával és a megfelelő informatikai szolgáltatók kiválasztásával foglalkozik most a konzorcium. A társaság becslése szerint az egészségügyi informatika jogi szabályozását, illetve a termék értékesítését követően a rendszer testre szabása még 3-6 hónap lehet és majd csak ezután lesz kiajánlható alkalmazás az egészségügyi szolgáltatók és a páciensek számára.
A kutatás-fejlesztési (K+F) projekthez 532 millió forint támogatást nyert a társaság és az együttműködő Óbudai Egyetem és a PPT Group Kft. az Új Széchenyi Terv pályázatán. A budapesti székhelyű Stratis Kft. 1998-ban alakult, mára 50 tanácsadóval dolgozik. A nyilvános cégadatok szerint a kft. nettó árbevétele tavaly 1,287 milliárd forint, 2012-ben 832 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- 3D nyomtatás új utakon az egészségügyben
- 3D-nyomtatóval készítik el koponyapótlását egy betört fejű kínai férfinak
- Beszédfelismerésen alapuló gyógyszerajánló rendszert fejleszt két magyar cég
- Bárhol kinyomtatható bionikus kezet fejleszt a GE mérnöke
- Átlátszó egér segíthet az emberi szervezet gyógyításában
- Új magyar bioinformatikai eszköz segít felderíteni a fehérjék működését
- Egy pillantás az agyi képalkotás jövőjébe
- Gyógyszertári informatikai rendszert fejleszt a Számhead Kft.
- Egységes logó jelzi majd a biztonságos online patikákat az EU-ban
- Vércukorszintet mérő divatos kiegészítők fejlesztésén dolgoznak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.