Az online vásárlók egyre kevésbé veszik igénybe a futárszolgálatot
A magyar nyelvű webáruházak 88 százaléka kínál vásárlóinak legalább egy szerződött futárszolgálatot, azonban a tranzakciókból való részesedés az elmúlt 4 évben folyamatos csökken, a megkérdezettek 42 százaléka csupán akkor választja a futárszolgáltatást, ha nincs megfelelőbb átvételi lehetőség, illetve a terméket nem tudja beszerezni egy konkurens webáruházban.
A kutatás eredményei szerint az új vásárlók 77 százaléka kényelmességi és rugalmassági szempont, 58 százaléka megközelíthetőség miatt választja inkább a személyes átvevőpont kipróbálását, a vevők 80 százaléka pedig visszatérő ügyfél.
Az átvevőpontok 4 éve jelentek meg a piacon, elsőként a Lapker Zrt. Pick Pack pont néven indította el a szolgáltatást és saját hírlapüzleteiben kézbesítette az e-kereskedők csomagjait. Az elmúlt években a Magyar Posta és a GLS futárcég is aktív hálózatépítésbe kezdett, azonban a GKI Digital korábban végzett kutatása alapján 2013-ban az 1,3 millió csomagot bonyolító átvevőpont piac háromnegyedét a legnagyobb hálózattal rendelkező Pick Pack pont szolgáltatás adja.
Az átvevőpontok fogyasztói körét 70 százalékban a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, 53 százalékuk 30 és 50 év közötti vásárlók alkotják. Az új ügyfelek, akik átlagosan a havi csomagforgalom 20 százalékát adják, leginkább a fiatal, 20 év alatti, illetve az 50 éven felüli rétegekből kerülnek ki.
A legkedveltebb átvevőpont helyek a hírlapüzletek és a benzinkutak, előbbit a vásárlók 78 százaléka, utóbbit pedig 30 százalékuk preferálja. A korábbi főváros centrikusság is megszűnt, Budapesten a havi csomagforgalom csupán 27 százaléka realizálódik.
A GKI Digital MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a júniusban készített lakossági kutatás tanulsága, hogy az online vásárlásnál most már nem csupán az ár, hanem a különböző szolgáltatások minősége is komoly szerepet játszik.
Az online vásárlók legnagyobb hányada, 58 százaléka a kényelem, 51 százaléka az áttekinthetőbb választék, 47 százaléka pedig az ár miatt vásárol a világhálón - áll a közleményben.
A felmérés az elmúlt egy hónapban internetes vásárlást választó 18 éven felüli lakosság körében, 1100 fős válaszadói mintán, online lekérdezéssel zajlott 2014 júniusában.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok harmada vásárol csak a neten
- Az eMAG újabb lépése, hogy az első számú magyar online kereskedő legyen
- Erősítheti a vásárlási kedvet az új e-kereskedelmi törvény
- A T-Systems és a Synergon üzemeltetheti a Futár rendszert
- A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
- e-kereskedelem változás: a vevő 14 napig elállhat a vásárlástól!
- Csaknem kétszáz embert mintegy hatmillió forintottal rövidített meg egy internetes csaló
- 8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom
- A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
- Az eOptika.hu az Év Internetes Kereskedője 2014-ben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.