GfK: a lakosság több mint fele internetezik mobilon
Már a magyar lakosság 51 százaléka internetezik mobileszközén keresztül, a tavalyi 39 százalékkal szemben - közölte a GfK piackutató intézet.
Az interneten végzett tevékenységeket tekintve a mobil eszközök még nem vették át a szerepet az asztali számítógépektől, ez 1-2 éven belül várható a GfK szerint. Legszívesebben a chatelést (40 százalékban), a térképalkalmazásokat, a közösségi oldalakat (37-37 százalék) használják a világhálón a mobilozók - derül ki a felmérésből. A mobil eszközökön történő e-mail használat viszont csökkent tavalyhoz képest a tanulmány szerint.
A felmérés egy 1500-as minta alapján készült az idén márciusban, a 15-49 éves, legalább hetente internetezők körében.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre nehezebb az i-közvélemény állami befolyásolása Kínában
- A durva hangú netes kommentek éretlen társadalomról árulkodnak
- Tízből négy olvasó illegális forrásból is letölt e-könyvet
- Mobilalkalmazás segít, hogy csak azt olvasd, ami érdekel!
- Iránymutatást fogadott el az Európai Unió az internetes szólásszabadságról
- Használják, de nem értik igazán a Facebookot a kkv-k
- Szélessávú körzethálózati fejlesztések Nógrád megyében
- Az elszabadult BYOD - Hogyan tovább?
- Esélyegyenlőség - Kerekasztal a digitális akadálymentesítésről
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora
A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a Mastercard közreműködésével idén négy tematikus forgalmi rangsort állított össze. A TOP15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő mellett ismét elkészült az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG lista, valamint a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőkről is rangsor készült. Ebbe a mezőnybe idén is 13 magyar webáruház került be.
A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom
A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.
A spanyol energiaparkokban is a Smart-Ex 03–5G okostelefon digitalizálja a kommunikációt
A Cepsa, Spanyolország egyik legnagyobb integrált energiavállalata, két energiaparkot üzemeltet Dél-Spanyolországban. Az üzemek alkalmazottai évek óta a Pepperl+Fuchs termékekre támaszkodnak, hogy kommunikáljanak egymással és dokumentálják a napi feladatokat, például a karbantartást. Az 5G bevezetése új szabványokat teremtett a rendelkezésre állás, a hálózati lefedettség és a késleltetés tekintetében, lehetőséget teremtve arra, hogy a meglévő Smart-Ex 02 készletet fokozatosan cseréljék le a Pepperl+Fuchs gyújtószikramentes Smart-Ex 03 5G okostelefonjaira.
Antimikrobiális üvegport fejlesztett ki az LG
Az LG Electronics (LG) fejlett anyagokkal foglalkozó üzletága PuroTec néven egy új antimikrobiális üvegport vezetett be. Az innovatív anyagot a termékhigiénia megőrzésének céljából tervezték, és felhasználása igen sokrétű.
Naperőművel és energiatárolóval bővül a Ganz tápiószelei gyártelepe
Készen állnak a bekötésre a napelemek a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. tápiószelei gyártelepén felépített 2 MVA névleges teljesítményű naperőműparkban. A 4040 darab szolár panel telepítését a budaörsi Forest-Vill Kft. végezte el, amely a fejlesztés következő ütemében egy, az erőműhöz tartozó energiatárolót fog a helyszínen telepíteni. A beruházás várhatóan 2024 végéig fejeződik be, melynek köszönhetően a tápiószelei gyáregység energiaszükségletének jelentős részét megújuló energiaforrásból előállított áram szolgáltatja majd.